Saturday 3 December 2011

i LovE mY LiFe...

assalamualaikum semua....

lamanya aku x update my blog..maklom la sibuk sikit ngan new baby...kali ni aku nak cerita sikit pengalaman bersalin anak yg ke 2 ni...baby ni dilahirkan pd 13 nov 2011 di  hospital besar seremban. macam mana la agaknya leh dapat 13 nov lak..aku ngan hubby berhajat besar sekiranya baby ni di lahirkan pada 11.11.2011 kan cantik tarikh tu..tapi malangnya pada tarikh tu aku langsung x dapat sebarang tanda2 kelahiran malah pd tarikh tu juga aku langsung x sakit n sangat selesa...x der lah sakit pinggang ker,lengoh kaki ker,n apa2 la keluhan macam hari biasa (dalam hati punya geram x terkata) tapi nak buat macam mana dah si Beliau ni nak keluar 13 nov gak...hehehhe...

 kul 7.30am 12 nov 2011
 aku bangun dengan rasa lain macam sangat pagi tu...aku dapat rasakan mungkin hari ni agaknya aku bersalin...so apa lg aku kejutkan la my mista abey @ mista love  apa lagi mengeribak la dia...maklom la ni kali ke 3 untuk kandungan kali ni...punya la excited nak baby baru. pack baju berkali2 katanya tapi x juga bersalin...huhuhuhu. dengan pantasnya kita orng siap..yelah nak hantar si tuan besar(1st son) kerumah neneknya dulu.

selepas hantar si tuan besar, sempat lagi kami g breakfast nasi lemak balai polis (berhadapan pejabat lama balai polis di seremban) sempat lg g makan tu walaupun nak beranak...huhuhu..

kul 11 am 12 nov 2011
aku di masukkan ke wad. masa tu tanda2 x der la terok sangat dalam 10 minit 1 @ 2 kali aje baby mengeras.. so aku cuma wait n see aje lah.... rilek2 sambil berborak2 ngan my mista love aje lah...  

 kul 11.30pm 12 nov 2011
aku dah rasa baby mengeras dgn kerap sekali dalam 10minit 2 kali. so aku pun call my mista love untuk bersiap sedia terima call pd aku untuk kali terakhir sebelom aku masuk labour room.

kul 1.15 am 13 nov 2011
aku telah di pos ker labour room dengan amat pantas sekali kerana mu pintu ajaib dah buka 5cm..so any time boleh meletop...grrrrrrmmmm...sakit nya masih lagi terasa sampai kini...ha lupa lak...my mista love: aku call dia rasanya 10 minit sebelom masuk labour room. tapi masa aku on the way ke labour room aku terserempak kat tangga..so masih dalam pertanyaan & tanda tanya kotak fikiran aku....berapa lajukah dia bawa kereta dari kedai Delimawar awe tomyam ke hospital ?

tepat 1.58am 13 nov 2011
syukur kepada ALLAH dengan rezeki yg di limpahkan pd kami sekeluarga. aku melahirkan seorang lagi zuriat @ benih cinta kami yg telah dinamakan Zohar Zufar Adha. sungguh indah ciptaan mu ya ALLah selepas kau kurniakan kami Zohar Zufarizzul, kami sungguh bahagia...

so pengajarannya kat sini...sesiapa yg belom nikah tu. jangan tunggu lama2.hehehe

Day 1

day 2

day 6

Day 10

Day 16

Day 21

With my big brother

with big Bro

No comments:

Post a Comment